Demencja przekleństwem osób starszych. Jak z nią walczyć?

Prześlij dalej:

9 Demencja przekleństwem osób starszych. Jak z nią walczyć


Demencja jest jedną z najbardziej uciążliwych chorób, które mogą dotknąć osoby starsze. Demencja to także bardzo często przerażająca perspektywa dla bliskich osoby, którą dotknęła ta przypadłość. Domy opieki pracują niestrudzenie, aby wspierać osoby dotknięte tą chorobą neurodegeneracyjną, przyczyniając się do opanowania wszelkich objawów w jak największym stopniu. Ale co my możemy zrobić, aby zapobiec chorobie, aby pomóc ludziom, których dotknęła demencja?

Rozpocznijmy jednak od wyjaśnienia pojęcia Demencja. Otóż jest to termin parasolowy opisujący objawy upośledzenia pamięci, komunikacji i myślenia. Badania nie odkryły jeszcze lekarstwa na demencję, a lekarze nie są pewni dokładnej metody zapobiegania tej chorobie. Jednak zmiany w diecie, ćwiczeniach fizycznych i codziennej rutynie mogą zmniejszyć czynniki ryzyka. Znany na całym świecie dom opieki Forest Healthcare opracował przewodnik opisujący krok po kroku, w jaki sposób można samodzielnie zapobiegać demencji.

Zaczynasz pracę przed 10 rano? Naukowcy ostrzegają, to niszczy Twój organizm.

A zatem przede wszystkim śpij dobrze. Zakłócenia snu i bezsenność zostały ostatnio zasugerowane jako wysokie czynniki ryzyka dla demencji. Regularne ćwiczenia i zdrowa dieta mogą poprawić twoje schematy snu. Jeśli masz problemy ze snem, porozmawiaj ze swoim lekarzem rodzinnym. Spożywaj tłuszcze omega-3. Badania wykazały, że DHA w tłuszczach omega-3 zmniejsza ryzyko demencji. Łosoś i sardynki są szczególnie bogate w DHA. Orzechy i nasiona są również bogate w dobroć omega-3 i smakują pysznie po dodaniu do płatków śniadaniowych.

Ruch fizyczny jest wskazany w walce o dobre zdrowie i samopoczucie. Wiadomo, że regularne ćwiczenia przyczyniają się do poprawy kondycji organizmu zwłaszcza u osób starszych. Ćwiczenie, co najmniej trzy lub cztery razy w tygodniu zmniejsza ryzyko chorób serca, co jest znanym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju demencji. Kontroluj wagę. Wysokie ciśnienie krwi i cukrzyca typu drugiego są zazwyczaj spowodowane nadwagą i są powiązane z wpływem na rozwój demencji.

Boso przez świat, czyli nie daj się odłączyć od Ziemi.

Ostatnie badania wykazały, że palacze powyżej 65 roku życia mają o 80 procent wyższe ryzyko rozwoju demencji niż osoby niepalące. Rzucenie palenia nie tylko przynosi korzyści Twoim płucom, bezdymny styl życia poprawia krążenie w mózgu a przez to szybkość i jasność myślenia. Miej aktywne życie towarzyskie. Samotność wiąże się z wczesnymi objawami demencji i pogorszenia funkcji poznawczych. Ostatecznie należy pamiętać, że człowiek nie narodził się do samotności. Spędzanie czasu z innymi ludźmi jest dobre dla ciała i umysłu.

Stymuluj swój umysł. Kontynuowanie nauki a przez to stymulowanie umysłu w późniejszym życiu może pomóc w zapobieganiu demencji. Nauka nowego języka, instrumentu muzycznego lub rzemiosła to zabawne i stymulujące intelektualnie zajęcia, które pomogą zachować pamięć. Pomyśl o tym w ten sposób jak gdybyś zabierał swój mózg na siłownię intelektualną. I wreszcie nie stresuj się. Przewlekły stres oddziałuje na mózg i może powodować demencję w późniejszym życiu.

Regularne czynności relaksacyjne, takie jak spokojna lektura, lekkie ćwiczenia lub słuchanie uspokajającej muzyki, a nawet medytacja, mogą zdziałać cuda na poziomie stresu. Nasze umysły i nasze ciała są tym, co czyni nas ludźmi, ale umysł może pękać jak kość. Opiekuj się swoim umysłem tak, jak opiekujesz się swoim ciałem. Chociaż nie możemy być pewni, że te wskazówki całkowicie zapobiegną demencji, to na pewno zmniejszą ryzyko jej wystąpienia.


 Autor. Zespół globalne-archiwum.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Fot. pixabay.com



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.