Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego ma ruszyć w 2023 roku. To bardzo dobra informacja dla gospodarki narodowej.

„Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród.”
Hipolit Cegielski, wybitny polski przedsiębiorca, filolog, dziennikarz, społecznik, a nade wszystko wielki patriota żyjący w latach 1813 – 1868.
„Nie oglądajmy się na wszystkie strony. Nie chciejmy żywić całego świata, nie chciejmy ratować wszystkich. Chciejmy patrzeć w ziemię ojczystą, na której wspierając się patrzymy ku niebu. Chciejmy pomagać naszym braciom, żywić polskie dzieci, służyć im i tutaj przede wszystkim wypełniać swoje zadanie, aby nie ulec pokusie zbawiania świata kosztem własnej ojczyzny.”
Kardynał Stefan Wyszyński.
Od czasu zmiany ustroju politycznego w Polsce, nasz kraj był zwijany i wyprzedawany niczym towar po przecenie w czasie bliżej nieokreślonej akcji wietrzenia magazynów. Ta sytuacja uległa diametralnej zmianie, obecnie Rzeczpospolita rozwija się. Realizowane są projekty, które w przyszłości wpłynął na poprawę gospodarczą Polski a co a tym idzie, również poziomu życia każdego Polaka. Jednym z przykładów tego typu inwestycji jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. Jaki będzie Centralny Port Komunikacyjny (CPK), który ma powstać 40 km od Warszawy? Zobacz koncepcje, które powstały w słynnych międzynarodowych pracowaniach, m.in.: KPF, Populous, Woods Bagot, Zaha Hadid Architects, Foster+Partners, Chapman Taylor, Grimshaw Architects oraz Pascall+Watson. Pomysły na projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego robią wrażenie. Ile potrwa budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Centralny Port Komunikacyjny według rządzących to jedno z podstawowych narzędzi, które posłuży do wychodzenia Polski z kryzysu spowodowanego przez pandemię koronawirusa. Lotnisko to dziesiątki tysięcy miejsc pracy i nowe możliwości gospodarcze – przekonywali podczas konferencji „CPK. Od słów do czynu” prezydent Andrzej Duda oraz premier Mateusz Morawiecki. Budowa lotniska ma się rozpocząć do 2023 roku i zakończyć w 2027.
Łączna długość nowych linii kolejowych do obsługi CPK ma wynieść 1600 km. Będą one przebiegały z 10 kierunków Polski do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy. Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. W przyszłości dojazd pociągiem do Centralnego Portu Komunikacyjnego ma zająć nie dłużej niż 2 godz.
Na potrzeby budowy tego kolejowego systemu doszło do podziału zadań inwestycyjnych między spółki CPK i PKP PLK. W ramach etapu zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Solidarność zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie 140 km nowych linii, głównie na trasie Warszawa – CPK – Łódź. Pozostałe inwestycje kolejowe mają powstać do 2040 roku.
Autor. Zespół globalne-archiwum.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Fot. youtube.com